reklama - zainteresowany?

Åšwiat jako labirynt. Tom 2: Manieryzm w literaturze - Septem

Åšwiat jako labirynt. Tom 2: Manieryzm w literaturze
ebook
Autor: Gustav Hocke
ISBN: 978-8-3745-3345-4
stron: 508, Format: ebook
Data wydania: 2015-11-23
Księgarnia: Septem

Cena książki: 29,51 zł (poprzednio: 36,89 zł)
Oszczędzasz: 20% (-7,38 zł)

Dodaj do koszyka Åšwiat jako labirynt. Tom 2: Manieryzm w literaturze

Tagi: Sztuka

Książka ta stanowi kontynuacjÄ™ studiów o manieryzmie w sztuce. Oba tomy dzieli materiaÅ‚ badawczy, Å‚Ä…czy zaÅ› problematyka czÅ‚owieka nowoczesnego. Hocke, posÅ‚ugujÄ…c siÄ™ ważnymi dla kultury dzieÅ‚ami literackimi, stara siÄ™ ukazać istotne cechy pewnego typu ludzkiego – homo europeus. W tym celu zapuszcza siÄ™ w maÅ‚o dostÄ™pne obszary historii ducha, skupia siÄ™ na tym, co w tożsamoÅ›ci europejskiej problematyczne, nieregularne i niejasne, penetruje dziedzictwo obrazów i myÅ›li, żywiÄ…c przekonanie, że źródeÅ‚ formacji homo europeus należy szukać w dysharmonii, po – jak pisze – „nocnej, zaludnionej przez demony” stronie Europy. W swoich rozważaniach Hocke nie skupia siÄ™ jednak wyÅ‚Ä…cznie na artystycznych manifestacjach, ale traktuje manieryzm jako Å›wiatopoglÄ…d. OmawiajÄ…c filozofiÄ™, psychologiÄ™, erotyzm, estetykÄ™, ulubione symbole i konkretne dzieÅ‚a manierystów, ukazuje, w jaki sposób ich aktywność uzupeÅ‚niaÅ‚a siÄ™ i wspóÅ‚graÅ‚a z aktywnoÅ›ciÄ… klasyków.

Dodaj do koszyka Åšwiat jako labirynt. Tom 2: Manieryzm w literaturze

 

Osoby które kupowały "Świat jako labirynt. Tom 2: Manieryzm w literaturze", wybierały także:

  • Åšwiat w skali mikro. Wszystko o modelarstwie
  • Grajfka dla dzieci. Artystyczne zdobienie jaj
  • Wyrób biżuterii. Patrz i ucz siÄ™
  • Rytm i technika gry na gitarze dla bystrzaków
  • Åšwiat w skali mikro. Wszystko o modelarstwie

Dodaj do koszyka Åšwiat jako labirynt. Tom 2: Manieryzm w literaturze

Spis treści

Dodaj do koszyka Åšwiat jako labirynt. Tom 2: Manieryzm w literaturze

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.