reklama - zainteresowany?

Brak absolutu. Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze - Septem

Brak absolutu. Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze
ebook
Autor: Dorota Barańska
ISBN: 97883-242-2462-3
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-05
Księgarnia: Septem

Cena książki: 15,00 zł

Dodaj do koszyka Brak absolutu. Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze

Tagi: Sztuka

„Zło, moralność i śmierć są nie tylko popularnymi tematami w japońskim folklorze, ale zdają się być wręcz tematem centralnym japońskiej tradycji: niemal każdy festiwal, rytuał i zwyczaj odnosi się do powiązań między żyjącymi a zmarłymi, między żyjącą rodziną, a jej zmarłymi przodkami, między teraźniejszością a przeszłością”

 

Michiko Iwasaka, Barre Toelken, Ghosts and the Japanese: Cultural Experience in Japanese Death Legends

 

Książka Doroty Barańskej pokazuje, że pojęcia zła i dobra są kluczowymi elementami obecnymi nie tylko w japońskim folklorze, ale w całej kulturze popularnej – od rozrywki ludowej poprzez animację do gier video. Stawia tezę, że kultura rozrywkowa jest niezwykle silnie związana z religiami Japonii, czerpie z buddyzmu, shinto, magii. I choć samo nawiązanie nie jest niczym niezwykłym, niezwykła jest drobiazgowość w przedstawianiu elementów tradycyjnych w nowej formie. Dzięki niej kultura popularna Japonii staje się źródłem do badań nie tylko nad samą kulturą, ale też nad religią, społeczeństwem, moralnością.

Dodaj do koszyka Brak absolutu. Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze

 

Osoby które kupowały "Brak absolutu. Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze", wybierały także:

  • Świat w skali mikro. Wszystko o modelarstwie
  • Grajfka dla dzieci. Artystyczne zdobienie jaj
  • Wyrób biżuterii. Patrz i ucz się
  • Rytm i technika gry na gitarze dla bystrzaków
  • Świat w skali mikro. Wszystko o modelarstwie

Dodaj do koszyka Brak absolutu. Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze

Spis treści

Dodaj do koszyka Brak absolutu. Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.