Dizajn na co dzień - Septem

Tłumaczenie: Dorota Malina
ISBN: 9788365271983
stron: 368, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-16
Księgarnia: Septem
Cena książki: 34,95 zł (poprzednio: 44,81 zł)
Oszczędzasz: 22% (-9,86 zł)
Pierwsze polskie wydanie kultowej książki poświęconej projektowaniu. Od czego zależy, czy przedmiot jest dobrze lub źle zaprojektowany? Kiedy spełnia on oczekiwania użytkowników, a kiedy zaspokaja wyłącznie ambicje projektanta? Co sprawia, że jedne przedmioty przechodzą do historii, a inne ulegają zapomnieniu? Donald Norman, amerykański psycholog kognitywny i projektant, wnikliwie i ze swadą opowiada o tym, na czym polega funkcjonalność projektowania i na czym opierają się nasze relacje z przedmiotami. Fascynująca lektura nie tylko dla adeptów wzornictwa przemysłowego i dizajnu.
Osoby które kupowały "Dizajn na co dzień", wybierały także:
- Świat w skali mikro. Wszystko o modelarstwie 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Grajfka dla dzieci. Artystyczne zdobienie jaj 17,88 zł, (5,90 zł -67%)
- Wyrób biżuterii. Patrz i ucz się 59,00 zł, (29,50 zł -50%)
- Rytm i technika gry na gitarze dla bystrzaków 34,00 zł, (18,70 zł -45%)
- Świat w skali mikro. Wszystko o modelarstwie 39,20 zł, (21,95 zł -44%)
Spis treści
Dizajn na co dzieĹ eBook -- spis treĹci
- Przedmowa do wydania drugiego
- 1. Psychopatologia rzeczy codziennych
- ZĹoĹźonoĹÄ nowoczesnych urzÄ dzeĹ
- Projektowanie zorientowane na uĹźytkownika
- Podstawowe zasady interakcji
- WyobraĹźenie systemowe
- Paradoks technologii
- Wyzwanie (dla) dizajnu
- 2. Psychologia czynnoĹci codziennych
- Jak ludzie dziaĹajÄ przepaĹci wykonania i oceny
- Siedem etapów dziaĹania
- MyĹlenie. W wiÄkszoĹci nieĹwiadome
- Poznanie i emocje
- Siedem etapów dziaĹania i trzy poziomy przetwarzania
- Ludzie i opowieĹci
- BĹÄdne przypisywanie winy
- BĹÄdne obwinianie samego siebie
- Siedem etapów dziaĹania siedem podstawowych zasad dizajnu
- 3. Wiedza w umyĹle i w Ĺwiecie
- Precyzyjne zachowanie na podstawie nieprecyzyjnej wiedzy
- PamiÄÄ to wiedza w umyĹle
- Struktura pamiÄci
- Modele przybliĹźone pamiÄÄ w prawdziwym Ĺwiecie
- Wiedza w umyĹle
- Balans miÄdzy wiedzÄ w Ĺwiecie i wiedzÄ w gĹowie
- PamiÄÄ w kilku gĹowach, w kilku urzÄ dzeniach
- Naturalne mapowanie
- Kultura i dizajn naturalne mapowania mogÄ siÄ róĹźniÄ w zaleĹźnoĹci od kultury
- 4. WiedzieÄ, co robiÄ. Ograniczenia, przejrzystoĹÄ i informacja zwrotna
- Cztery kategorie ograniczeĹ: fizyczne, kulturowe, semantyczne i logiczne
- Afordancje, znaczniki i ograniczenia w codziennych przedmiotach
- Ograniczenia, które wymuszajÄ wĹaĹciwe zachowanie
- Konwencje, ograniczenia i afordancje
- Kran historia choroby dizajnu
- Wykorzystanie dĹşwiÄku jako znacznika
- 5. BĹÄ
d ludzki? Nie, zĹy dizajn
- ZrozumieÄ przyczynÄ bĹÄdu
- Celowe naruszenia
- Dwa rodzaje bĹÄdów: omskniÄcia i pomyĹki
- Klasyfikacja omskniÄÄ
- Klasyfikacja pomyĹek
- Naciski spoĹeczne i instytucjonalne
- ZgĹaszanie bĹÄdów
- Wykrywanie bĹÄdów
- Projektowanie na wypadek bĹÄdów
- Kiedy dobry dizajn nie wystarcza
- Projektowanie odpornoĹci
- Paradoks automatyzacji
- Dizajn w walce z bĹÄdami
- 6. MyĹlenie projektowe
- RozwiÄ zaÄ wĹaĹciwy problem
- Schemat podwójnego rombu
- Projektowanie zorientowane na uĹźytkownika
- To wszystko wcale tak nie dziaĹa
- Wyzwanie dla dizajnu
- ZĹoĹźonoĹÄ jest dobra, chaos jest zĹy
- Standaryzacja i technologia
- Celowe komplikowanie
- Dizajn opracowywanie technologii dla ludzi
- 7. Dizajn w Ĺwiecie biznesu
- SiĹy konkurencji
- Nowe technologie wymuszajÄ zmiany
- Jak dĹugo trwa wprowadzanie nowego produktu?
- Dwie formy innowacji: stopniowa i radykalna
- Dizajn na co dzieĹ 19882038
- PrzyszĹoĹÄ ksiÄ Ĺźek
- Moralne obowiÄ zki projektantów
- MyĹlenie projektowe i myĹlenie o projektowaniu
- PodziÄkowania
- Literatura przedmiotu i przypisy
- Bibliografia
- Indeks