Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review - Septem

Tytuł oryginału: Empathy. HBR Emotional Intelligence Series
Tłumaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-283-4125-8
stron: 136, Format: 122x194, okładka: miękka
Data wydania: 2018-03-01
Księgarnia: Septem
Cena książki: 39,90 zł
Spójrz na problem oczami innych ludzi!
Empatia oznacza zdolność odczuwania stanów psychicznych innych osób. Jest to również umiejętność spojrzenia na rzeczywistość z ich perspektywy. Empatia nie świadczy o słabości czy szczególnej wrażliwości, wynika raczej ze społecznego charakteru naszego gatunku. Co więcej, wysoki jej poziom okazuje się atutem menedżera, ponieważ ułatwia kierowanie ludźmi, pozwala też na skuteczniejszą współpracę z klientami. Niemniej zbyt silne współodczuwanie jest niszczące dla psychiki człowieka. Innymi słowy, warto być empatycznym, doskonalić w sobie tę cechę, ale i kontrolować ją.
Autorami artykułów prezentowanych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Annie McKee, Adam Waytz i Emma Seppala — autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni kilka ciekawych aspektów empatii. Współodczuwanie zostało tu potraktowane jako jedna z ważniejszych cech człowieka kształtujących rzeczywistość biznesową: styl kierowania, prowadzenia spotkań, a nawet projektowania produktów i ich sprzedaży. Przekonasz się, że empatii można się nauczyć, można też ją kształtować, a umiejętności te przydadzą się nie tylko w pracy, ale również w prywatnych relacjach.
- Rozumienie empatii
- Empatia w pracy lidera
- Władza a empatia
- Empatia w projektowaniu produktów
- Problem zbyt silnej empatii
Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w „Harward Business Review” —prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Ten magazyn jest uważany za jeden z najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach jak rozwój przedsiębiorstw, zarządzanie, ekonomia. W zbiorze znajdziesz garść inspirujących wiadomości o empatii, które ułatwią Ci budowanie swojej osobowości jako dobrego szefa, a także jako człowieka żyjącego wśród innych ludzi.
Empatia. Dzięki niej zrozumiesz, czym kierują się inni!
Osoby które kupowały "Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review", wybierały także:
- Siła Lucyfera. Ciemna strona copywritingu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Jak pracować zdalnie i nie zwariować 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych 86,77 zł, (26,90 zł -69%)