Microssoft Office 2016 Krok po kroku - Septem
ISBN: 978-83-754-1321-2
stron: 534, Format: ebook
Data wydania: 2017-04-07
Księgarnia: Septem
Cena książki: 71,82 zł (poprzednio: 79,80 zł)
Oszczędzasz: 10% (-7,98 zł)
Szybka metoda nauki Microsoft Office 2016
Nauka może być Å‚atwa. OsiÄ…gnij wiÄ™cej w krótkim czasie przy użyciu Microsoft Office 2016. Możesz po prostu wyszukać zadanie, które musisz wykonać, albo pracować od deski do deski, pobierajÄ…c pliki ćwiczeÅ„ i systematycznie budujÄ…c swoje umiejÄ™tnoÅ›ci.
Zawiera omówienie programów Excel, Word, PowerPoint i Outlook.
Zawiera informacje o subskrybcji Office 365
Pokazuje wykorzystanie OneDrive jako magazynu w chmurze przy subskrybcji Office 365
Budowanie wydajnych skoroszytów programu Excel
Formatowanie dokumentów Word dla uzyskania maksymalnego efektu
Tworzenie skutecznych i efektywnych prezentacji w programie PowerPoint
Sprawne zarzÄ…dzanie pocztÄ… email
Pliki ćwiczeń ułatwiające naukę
Osoby które kupowały "Microssoft Office 2016 Krok po kroku", wybierały także:
- Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Tajemnice sieci 38,68 zł, (11,99 zł -69%)
- Minecraft. Kreatywna nauka i zabawa 29,90 zł, (14,95 zł -50%)
- Receptury w Minecrafcie dla bystrzaków 32,90 zł, (16,45 zł -50%)
- Dziecko w sieci. Wydanie II 12,90 zł, (6,45 zł -50%)
Spis treści
Microssoft Office 2016 Krok po kroku eBook -- spis treści
Część 1
Microsoft Office 2016
1 Omówienie pakietu Office 2016 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Praca w interfejsie uĹźytkownika pakietu Office . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Rozpoznawanie elementów okna aplikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Używanie wstążki i paska stanu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Zmiana opcji pakietu Office i aplikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Zarządzanie informacjami o koncie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Zarządzanie opcjami aplikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Dostosowywanie paska narzędzi Szybki dostęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
Dostosowywanie Wstążki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
2 Tworzenie i zarządzanie plikami. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Tworzenie plików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Otwieranie plików i poruszanie się w nich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Wyświetlanie róĹźnych widoków plików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Wyświetlanie i edycja właściwości pliku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Zapisywanie i zamykanie plików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
Część 2
Microsoft Word 2016
3 Modyfikowanie struktury i wyglądu tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
Stosowanie formatowania akapitów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Konfigurowanie wyrównania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Konfigurowanie odstępów pionowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
iv Spis treści
Konfigurowanie wcięć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
Ręczne nadawanie układu tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Stosowanie formatowania do znaków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Tworzenie i modyfikowanie list . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
Stosowanie wbudowanych stylów do tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Stosowanie stylów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Zarządzanie poziomami konspektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Zmienianie motywu dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .101
4 Współpraca przy dokumentach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
Komentowanie dokumentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Wstawianie komentarzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Śledzenie zmian . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Wyświetlanie i przeglądanie adjustacji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Wyświetlanie adjustacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Przeglądanie i odpowiadanie na komentarze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
Przeglądanie i przetwarzanie śledzonych zmian . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
Porównywanie i scalanie dokumentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Porównywanie i scalanie oddzielnych kopii dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Porównywanie oddzielnych wersji dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Nadzorowanie zmian zawartości. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Ograniczanie działań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Ograniczanie dostępu przy użyciu hasła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Współtworzenie zawartości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .142
5 Korespondencja seryjna i narzędzia adresowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
Istota korespondencji seryjnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Tworzenie korespondencji seryjnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Przygotowywanie listów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Etykiety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
Wiadomości email . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
Wybieranie i dopracowywanie Ĺşródła danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
Wybieranie istniejącego Ĺşródła danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
Tworzenie nowego Ĺşródła danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
Dopracowywanie Ĺşródła danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Wstawianie pól danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
Spis treści v
Przeglądanie i finalizowanie korespondencji seryjnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Tworzenie indywidualnych kopert i etykiet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
Tworzenie indywidualnych kopert . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
Generowanie indywidualnych etykiet adresowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .175
Część 3
Microsoft Excel 2016
6 Wykonywanie obliczeń na danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
Nadawanie nazw grupom danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
Definiowanie tabel programu Excel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
Tworzenie formuł do obliczania wartości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
Sumowanie danych spełniających określone warunki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199
Korzystanie z opcji obliczeń iteracyjnych oraz włączanie i wyłączanie
automatycznego przeliczania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204
Używanie formuł tablicowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
Znajdowanie i poprawianie błędów w obliczeniach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .214
7 Zarządzanie danymi arkusza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217
Ograniczanie liczby danych wyświetlanych na ekranie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218
Manipulowanie danymi arkusza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222
Sumowanie danych w arkuszach zawierających ukryte i przefiltrowane wierszy 223
Wyszukiwanie unikatowych wartości w zestawach danych . . . . . . . . . . . . . . . . 229
Definiowanie poprawnych zestawów wartości dla zakresów komórek . . . . . . . . . 230
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .233
8 Zmiana kolejności i sumowania danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235
Sortowanie danych arkusza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 236
Sortowanie danych przy uĹźyciu list niestandardowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240
Organizowanie danych w postaci poziomów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242
Wyszukiwanie informacji w skoroszycie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .251
9 Analizowanie alternatywnych zestawów danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253
Analizowanie danych przy użyciu narzędzia Szybka analiza . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254
vi Spis treści
Definiowanie alternatywnego zestawu danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255
Definiowanie wielu zestawów alternatywnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258
Analizowanie danych przy uĹźyciu tabel danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
Zmiana danych w celu uzyskania określonych wyników przy uĹźyciu
funkcji Szukaj wyniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 263
Znajdowanie optymalnych rozwiązań za pomocą dodatku Solver . . . . . . . . . . . . . 265
Analizowanie danych przy uĹźyciu statystyk opisowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 272
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .273
Część 4
Microsoft PowerPoint 2016
10 Tworzenie slajdów i zarządzanie nimi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279
Dodawanie i usuwanie slajdów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280
Wstawianie nowych slajdów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281
Kopiowanie i importowanie slajdów i zawartości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282
Ukrywanie i usuwanie slajdów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 289
Dzielenie prezentacji na sekcje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290
Zmiana kolejności slajdów i sekcji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293
Stosowanie motywów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295
Zmiana tła slajdu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 299
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .308
11 Wstawianie prostych grafik i zarządzanie nimi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 311
Wstawianie i przenoszenie obrazów oraz zmiana rozmiarów obrazów . . . . . . . . . 312
Edytowanie i formatowanie obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 316
Rysowanie i modyfikowanie kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 321
Rysowanie kształtów i dodawanie tekstu do kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322
Przenoszenie i modyfikowanie kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 324
Formatowanie kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 326
Przechwytywanie i wstawianie wycinków ekranu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 330
Tworzenie albumów zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 333
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 338
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .339
12 Dodawanie dĹşwięku i elementów ruchu na slajdach . . . . . . . . . . . . . . . . 343
Animowanie tekstów i obrazów na slajdach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 344
Dostosowywanie efektów animacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 353
Spis treści vii
Dodawanie do slajdów zawartości audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 358
Dodawanie do slajdów zawartości wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 364
Kompresowanie zawartości multimedialnych w celu zmniejszenia rozmiaru pliku 368
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 371
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .373
Część 5
Microsoft Outlook 2016
13 Wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 379
Tworzenie i wysyłanie wiadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380
Tworzenie wiadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 382
Rozwiązywanie problemów z adresowaniem wiadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . 386
Zapisywanie i wysyłanie wiadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 390
Dołączanie do wiadomości plików i elementów programu Outlook . . . . . . . . . . . 395
Wyświetlanie wiadomości i załączników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 402
Wyświetlanie treści wiadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403
Wyświetlanie treści załączników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 404
Wyświetlanie informacji o uczestnikach wiadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 408
Odpowiadanie na wiadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 413
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 420
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .421
14 Organizowanie skrzynki odbiorczej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 425
Wyświetlanie i zarządzanie konwersacjami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 426
Rozmieszczanie wiadomości według określonych atrybutów . . . . . . . . . . . . . . . . . 432
Kategoryzowanie elementów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 436
Organizowanie wiadomości w foldery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 444
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 449
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .450
15 Zarządzanie planowaniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 453
Planowanie terminów i wydarzeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 454
Konwertowanie elementów kalendarza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 460
Konfigurowanie opcji elementów kalendarza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 462
Planowanie i modyfikowanie spotkań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 468
Odpowiadanie na zaproszenia na spotkania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 475
Wyświetlanie róĹźnych widoków kalendarza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 477
Przegląd umiejętności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 483
Ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .484
viii Spis treści
Skróty klawiszowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 489
Indeks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 495
O autorach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 517