reklama - zainteresowany?

W mroku uczonej niewiedzy - Septem

W mroku uczonej niewiedzy
Autor: Karol Tarnowski
ISBN: 9788380887190
okładka: miękka
Data wydania: 2017-06-01
Księgarnia: Septem

Cena książki: 29,92 zł (poprzednio: 34,79 zł)
Oszczędzasz: 14% (-4,87 zł)

Dodaj do koszyka W mroku uczonej niewiedzy

Tagi: Religia i rozwój duchowy

W mroku uczonej niewiedzy to zapis rozmów z Karolem Tarnowskim. Dociekliwe pytania zmuszajÄ… filozofa do pogÅ‚Ä™bionej refleksji na tematy fundamentalne. Dowiadujemy siÄ™, dlaczego bliższy jest mu Paul Tillich niż Martin Heidegger i dlaczego myÅ›lenie filozoficzne opiera siÄ™ na czymÅ› niesprawdzalnym. Filozof czÄ™sto powoÅ‚uje siÄ™ na Józefa Tischnera, którego uważa za swego mistrza, choć przyznaje, że niekiedy bliżej mu do Karola WojtyÅ‚y. Opowiada jasno, lekko, ale bez uproszczeÅ„. OdsÅ‚ania też wÄ…tki swojej biografii, m.in. poÅ›wiÄ™cenie kariery muzycznej dla filozofii.

„Filozofia powinna otwierać myÅ›lenie, czyli prowadzić do dialogu z innymi ludźmi, filozofiami i krÄ™gami kultury. Z drugiej strony powinna mieć odwagÄ™ wÅ‚asnej wizji, a także przylgniÄ™cia do jakiejÅ› tradycji filozoficznej czy religijnej. A przede wszystkim, do pewnej wiernoÅ›ci wobec - jak mówiÅ‚ Tischner - ludzkiej biedy czy ludzkiego dramatu”.

Fragment książki W mroku uczonej niewiedzy

„Seria Kim Jest CzÅ‚owiek? jest pÅ‚aszczyznÄ… rozmowy, do której zapraszamy uczonych i myÅ›licieli, przedstawicieli różnych Å›rodowisk, a także wszystkich poÅ›ród nas, dla których kluczowe jest pytanie o czÅ‚owieka”.

Katarzyna Wojtkowska

Dodaj do koszyka W mroku uczonej niewiedzy

 

Osoby które kupowały "W mroku uczonej niewiedzy", wybierały także:

  • Krupówki warszawskie. Kazania wiosenne
  • Krupówki warszawskie. Kazania zimowe
  • Sztuczna inteligencja. Jej natura i przyszÅ‚ość. Krótkie Wprowadzenie 21
  • Nauka i religia. Krótkie Wprowadzenie 16
  • OpowieÅ›ci z pogranicza Å›wiatów

Dodaj do koszyka W mroku uczonej niewiedzy

Spis treści

Dodaj do koszyka W mroku uczonej niewiedzy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.