reklama - zainteresowany?

Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta - Septem


Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta
Autorzy: Ben Goldacre
Tytuł oryginału: Bad Science
Tłumaczenie: Arkadiusz Romanek
ISBN: 978-83-246-2716-5
Format: 158x235, stron: 360, okładka: miękka
Data wydania: 2011-01-24
Księgarnia: Septem

Nakład wyczerpany

Kategorie: Zdrowie i uroda

Książka nominowana do nagrody Samuel Johnson Prize BBC w kategorii literatury faktu Bestseller z listy Top 10 "The Sunday Times"


Goldacre rozdaje razy na lewo i prawo, daje do wiwatu hochsztaplerom i różnym wciskaczom kitu, którzy nadużywają słowa »nauka«. Niewielu skryje się przed jego gniewem - autor uderza w firmy farmaceutyczne, samozwańczych dietetyków, udawanych naukowców i nieprofesjonalnych dziennikarzy.
"The Times", Książka Roku
Uśmiejesz się do łez, a potem wyrzucisz do śmieci wszystkie te drogie i "zdrowe" produkty przemysłu nastawionego na robienie Cię w balona.
"The Observer"
Świetna lekcja poglądowa, zawierająca opis metod spuszczania po ostrzu noża logiki wrogów zdrowego rozsądku oraz demaskowania tych, którzy sprzedają nam bzdury i półprawdy.
"The Economist"
Krzyżowiec na krucjacie przeciwko szarlatanerii w swojej szczytowej formie. Rapier logiki Goldacre...a pozwala mu osadzać w miejscu potężne koncerny farmaceutyczne, przyszpilać media i przygważdżać wszystkich tych, którzy dopuszczają się manipulacji, wykorzystując do swoich marnych zagrywek pseudonaukę.
"The Guardian"

Uwielbiamy medycynę. Z zapartym tchem oglądamy seriale o lekarzach, gładko połykamy dziesiątki reklam cudownych leków, pomagających na każdą dolegliwość - dostępnych oczywiście bez recepty. Nawet nie przychodzi nam do głowy, że rynek leków i udających je substancji to wielomiliardowy, międzynarodowy biznes. Leczenie ludzi to tylko jego skutek uboczny, celem podstawowym zaś jest drenowanie naszych kieszeni (okazjonalnie również mózgów). Tubą tego biznesu są media, nieustannie goniące za najdrobniejszą sensacją, informujące o wynikach najnowszych badań w tonie hurraoptymizmu lub paniki. A w samym środku tej idealniej maszynki do robienia pieniędzy znajdujemy się my - konsumenci regularnie robieni w bambuko!

Masz dość bycia obiektem manipulacji? Zostań świadomym konsumentem i uzbrój się przeciw:

  • zgubnym praktykom wielkiego przemysłu farmaceutycznego,
  • nonsensom o przeciwrakowym działaniu tych czy innych produktów żywnościowych,
  • głupim formom informowania o wynikach badań naukowych,
  • szukającym sensacji i siejącym panikę dziennikarzom,
  • niewiarygodnym wynikom statystycznym i nierzetelnym badaniom naukowym,
  • cudownym skutkom stosowania homeopatii i suplementów diety.

 

Zobacz także:

  • Co za szycie!
  • Domowe wypieki

Spis treści

Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta -- spis treści

Wprowadzenie (7)

Rozdział 1. Podejrzana substancja (13)

Rozdział 2. Gimnastyka mózgu (25)

Rozdział 3. Progenium XY (33)

Rozdział 4. Homeopatia (41)

Rozdział 5. Efekt placebo (75)

Rozdział 6. Un non-sens du jour (97)

Rozdział 7. Doktor Gillian McKeith (121)

Rozdział 8. "Tabletka rozwiązuje złożony problem społeczny" (145)

Rozdział 9. Profesor Patrick Holford (169)

Rozdział 10. Doktor pozwie Cię teraz do sądu (189)

Rozdział 11. Czy klasyczna medycyna jest złem? (205)

Rozdział 12. Jak media lansują opaczne rozumienie nauki przez społeczeństwo? (229)

Rozdział 13. Dlaczego mądrzy ludzie wierzą w bzdury? (247)

Rozdział 14. Zła statystyka (261)

Rozdział 15. Medyczne strachy (281)

Rozdział 16. Medialna bzdura - afera ze szczepionką MMR (293)

I jeszcze jedna sprawa... (333)

Interesujące pozycje książkowe oraz podziękowania (341)

Przypisy do rozdziałów (345)

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2017 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.